Kätilöpäivät Joensuussa

Joensuun Kätilöpäiviä vietettiin 6.-7.5.2005 teemalla "Kutinaa rajan pinnassa". Pienen yhdistyksemme talkooporukka huolehti noin 200 vieraasta Joensuun Yliopistolla. Talkooväki oli sonnustautunut parhaimpiinsa, sillä jokainen oli pukeutunut kansallispukuun. Puvut saivat osakseen paljon ihailua. Vieraiden oli myös helppo havaita järjestävän yhdistyksen puuhanaiset kysyäkseen neuvoa ongelmatilanteissa.

Iltajuhlaa vietettiin Teatteriravintolassa. Illan kohokohta oli "Karjalasta Kajahtaa" -revyy, joka sivusi mainiosti Kätilöpäivien virallista luento-ohjelmaa.

Karjalan Kätilöyhdistyksen 50-vuotisjuhla

Yhdistyksen vuosijuhlaa vietettiin 8.10.2005 Lehmo Cuisinessa Kontiolahden Lehmossa. Vuosijuhlan kunniaksi yhdistyksen hallitus kutsui yhdistykselle 2. kunniajäsenen. Saara Paukun kukittivat Kätilöliiton puheenjohtaja Merja Kumpula ja yhdistyksen puheenjohtaja Kirsi Martikainen.

Juhlassa aktiivisten eläkeläiskätilöiden joukossa oli myös Hertta Korhonen (os.Toivanen), joka oli yhdistyksen perustavan kokouksen sihteeri.

Virallisten onnentoivotusten jälkeen nautimme herkullisesta juhlaillallisesta ja vanhat sekä uudet tuttavukset saivat vaihtaa kuulumisia keskenään.